CHIKUNGUNYA OH CHIKUNGUNYA

Thursday, February 5, 2009

citer die start cmni tau...asalnya aku demam biasa je. so, aku beli je la ubat kat farmasi. tapi pastu aku diserang selsema la plak. nak tambahkan penderitaan lagi...batuk pun ade gak. aku pun g la melawat PKU yang dah lame aku x lawat. awal2 tu dr. tu tersalah faham. ade ke die cakap aku ade asma. x penah2 aku ade penyakit tu. lepas die check aku punye pernafasan baru die yakin aku xde asma. kan aku dah cakap. tapi, disebabkan suhu badan aku yang tinggi dan aku dah demam hampir 2 minggu, die syak aku ade chikungunya. dah la aku ade insomnia. tapi badan aku xde lak ruam. so, die bagi je la ubat demam, batuk, selsema n antibiotik. tapi die ade pesan kalau aku ade ruam, cepat2 datang PKU. wat blood test. ble dah balik tu, aku ingatkan dah ok. tapi aku rase sejuk n menggigil. yang peliknya badan aku panas gle. pagi esoknya plak, mata aku rase sakit sangat. xleh pandang atas, kiri n kanan. depan ngan bawah je yang ok. aku pun plan la nak g PKU lagi sekali. plan nak g ari khamis tapi petang selasa tu seluruh badan aku rase lenguh2. lutut lak rase sakiy semacam je. so, ari rabu tu aku terus g PKU. sambil2 tggu bas tu, sempat lak aku muntah. habis semua makanan yang aku makan. dah la aku makan roti canai je. tu pun separuh. kat PKU lak, aku kene wat blood test sebab dr. tu 99% yakin aku ade chikungunya. masuk je lab, aku mula la rase seriau. biase la.. orang takut jarum. semua step yang lab assistant tu wat kat lengan aku, aku tengok. tapi nampak je dia bukak penutup jarum tu, terus aku pandang tempat lain. after ambik darah, aku kene tunggu lagi 10 minit. macam2 aku rase time tu. takut la. nak "terkenc" la. pastu aku kene masuk bilik dr. lagi skali. takut tau. tapi, rupe2 nye aku ok je. xde chikunguya2 ni. maybe sebab perubahan cuaca dari kampung aku ke parit raja yang wat demam aku teruk ckit. skang ni pun x sihat2 lagi. semalam pun muntah lagi skali. mengalahkan orang yang pregnant je aku ni.....

0 comments:

 

Copyright © 2009 Grunge Girl Blogger Template Designed by Ipietoon Blogger Template
Girl Vector Copyrighted to Dapino Colada